بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی صنعتی چیست؟

بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی

انتخاب بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی به عوامل مختلفی از جمله اندازه و نوع مکان (مسکونی یا تجاری)، ناحیه جغرافیایی، هزینه‌ها و موارد فنی بستگی دارد. سیستم‌های گرمایش و سرمایش غیر صنعتی عبارتند از تجهیزاتی که در مکان‌های مختلف نظیر ساختمان‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها استفاده می‌شوند.

در مقابل، سیستم‌های گرمایش و سرمایش صنعتی برای استفاده در کارخانه‌ها، سالن‌های بزرگ، سوله‌ها و غیره طراحی شده‌اند. این سیستم‌ها، گزینه‌ای مناسب برای تهویه هوای محیط هستند و برای گردش هوا، ایجاد سرما یا گرما مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه، بهترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی صنعتی را بررسی می‌کنیم.

تجهیزات سرمایشی و گرمایشی با عملکرد خوب، بخش ضروری هر ساختمان، به ویژه برای ساختمان‌های تجاری یا صنعتی است. اما چگونه سیستم سرمایش گرمایش مناسب را انتخاب کنیم؟ طیف گسترده‌ای از عوامل را باید در نظر گرفت، از جمله اندازه، هزینه، بهره وری انرژی، نحوه تهویه هوا و سطح سر و صدا. علاوه بر این، بسته به ماهیت ساختمان ممکن است ملاحظات خاصی لازم باشد. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا بهترین تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمان را برای خود انتخاب کنید.

انواع سیستم سرمایشی و گرمایشی صنعتی

در حال حاضر، بهترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی صنعتی با استفاده از فناوری‌های روز دنیا، اصول ترمودینامیک، بازدهی بالا، مکانیک سیالات و انتقال حرارت، توسط شرکت‌های معتبر تولید شده و به دست متقاضیان می‌رسد.

هدف از نصب سیستم تهویه در واحدهای صنعتی را می‌توان تامین سرمایش، تامین گرمایش، کنترل حرارت، سلامت پرسنل، حذف بوهای نامطبوع و کمک به عمر دستگاه ها عنوان کرد. 

انواع مختلفی از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، فن تهویه هوا صنعتی، فن خنک کننده صنعتی، سیستم سرمایش گرمایش سقفی و پکیج سرمایشی برای مصارف گوناگون وجود دارد. در ادامه بهترین سیستم‌های تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که ممکن است در مصارف صنعتی با آنها مواجه شوید، آورده شده است.

دستگاه گرمایش تابشی

این نوع دستگاه‌ها به منظور گرم کردن سالن‌های بزرگ و سوله‌ها در سقف نصب می‌شوند. اگر از این سیستم‌ها استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که برای تهویه، فیلتر هوا و تنظیم رطوبت نیاز به نصب سیستمهای دیگری دارید که همین مساله سب افزایش هزینه‌ها خواهد شد. همچنین از آنجا که این سیستمها در سقف نصب می‌شوند، دسترسی به آنها برای پاک کردن و گردگیری و تعمیر سخت خواهد بود.بنابراین ، استفاده از این نوع سیستم‌ها به علت معایب و هزینه‌هایی که دارند توصیه نمی‌شود.

دستگاه اکونوپک

دستگاه اکونوپک دستگاه اکونوپک بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی صنعتی است که به منظور ایجاد شرایط مناسب دمایی در سوله و سالن‌های صنعتی استفاده می‌شود. این دستگاه به عنوان یک سیستم هواساز (HVAC) عمل می‌کند و قابلیت گرمایش و سرمایش هوا را دارد.

نحوه عملکرد دستگاه اکونوپک به این صورت است که ابتدا هوا از طریق فیلتراسیون و تصفیه وارد دستگاه می‌شود. سپس هوا به لوله‌های گرمایشی یا سرمایشی منتقل می‌شود که با استفاده از یک سیستم تبادل حرارت، دمای آن را تغییر می‌دهند. سپس هوا به فضای مورد نظر منتقل شده و دمای مناسب را برای گرمایش یا سرمایش فراهم می‌کند. این فرآیند به صورت مدام انجام می‌شود تا شرایط حرارتی مطلوب در محیط حفظ شود. یکی از مزایای این دستگاه، قابلیت نصب فیلترهای هوا برای تصفیه هوا است. همچنین، امکان نصب تجهیزات رطوبت زنی را نیز دارد.

فن تهویه هوا صنعتی

این نوع فن‌ها برای انواع آب‌وهواهای مرطوب، گرم و خشک و معتدل قابل استفاده هستند. این فنها به شما کمک خواهند کرد تا هرنوع آلودگی و گرد و غبار را از محیط صنعتی خود دور نگه دارید.

سیستم یونیت هیتر

این سیستم برای گرمایش و مطبوع کردن هوای فضاهای بزرگ مثل سالنهای ورزشی و کارگاه ها مناسب است. عملکرد آن بدین صورت است که آب داغ یا سرد درون لوله های کویل آن به گردش در می‌آید و سپس دمای هوا کاهش یا افزایش می‌یابد. قابل ذکر است که کابرد سیستم یونیت هیتر بیشتر برای گرم کردن است و از آن کمتر برای خنک کردن دمای هوا استفاده می‌شود.

دستگاه GHP  

دستگاه GHP یک سیستم گازی تهویه مطبوع است که سرمایش و گرمایش محیط را تنظیم می‌کند. این دستگاه از گاز طبیعی برای سوخت استفاده می‌کند و با استفاده از موتور احتراق داخلی گاز سوز و سیکل تبرید تراکمی عمل می‌کند. GHP به دلیل مصرف گاز در سرمایش، هزینه‌های مصرف برق را در تابستان به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این سیستم برای محیط‌هایی مناسب است که با مشکلات تأمین برق مواجه هستند و به دلیل بهای پایین گاز نسبت به برق در ایران، یکی از بهترین گزینه‌های تهویه مطبوع برای سرمایش و گرمایش در سوله‌های بزرگ است.

سیستم یونیت هیتر

یونیت هیترها یکی از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی سوله و سالن‌های صنعتی شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها از یک کویل مسی (لوله‌های رفت و برگشتی) و یک فن تشکیل شده‌اند. آب گرم یا بخار داغ وارد کویل می‌شود و فن هوای داخل سوله یا سالن را از اطراف کویل عبور داده و هوا را گرم می‌کند تا در نهایت در سالن پخش شود. این یونیت هیترها به تعداد زیادی در سوله‌ها یا سالن‌ها به صورت سقفی یا دیواری نصب می‌شوند و با لوله‌کشی به دستگاه بویلر یا دیگ آب‌گرم یا بخار متصل می‌شوند که وظیفه گرم ‌کردن آب یا ایجاد بخار داغ را دارند.

یکی از ویژگی‌های مهم یونیت هیترها، توان بالای آنها در پخش هوا است که به دلیل فن مخصوص مورد استفاده در آن است. این ویژگی باعث می‌شود که هوای گرم به طور اثربخش تا کف سالن منتقل شده و از تبادل حرارت بهتری برخوردار شود. در صورت نیاز به سیستم سرمایش همچنین می‌توان از آب سرد به جای آب گرم در روزهای گرم سال استفاده کرد. در این صورت، آب سرد توسط یک چیلر ایجاد شده و به یونیت هیترها ارسال می‌شود.

سیستم هواساز، بویلر و چیلر

بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم هواساز است که در بیرون از سوله نصب شده و با کانال‌کشی به قسمت‌های مختلف سوله یا سالن می‌رسد. این دستگاه از یک کویل بزرگ مخصوص آب‌گرم یا بخار داغ و یک فن برخوردار است. اگر علاوه بر گرمایش نیاز به سرمایش هم هست، یک کویل مخصوص آب‌ سرد به دستگاه افزوده می‌شود و این کویل به یک چیلر متصل می‌شود.

هواساز، چیلر و بویلر ترکیب هوای برگشتی و هوای تازه، کنترل دقیق رطوبت، تصفیه هوا از آلودگی، وظیفه گرم‌ کردن سالن صنعتی را به خوبی انجام می‌دهند. این سیستم تمام وظایف سرمایش، کنترل رطوبت، تامین هوای تازه، فیلتراسیون و گرمایش سالن‌های بزرگ را به طور کامل انجام می‌دهد. در صورت نیاز به سیستم کامل و کارآمد، چیلر و هواساز باهم در یک دستگاه و در کنار هم به عنوان پکیج یونیت یا روفتاپ پکیج نیز شناخته می‌شوند.

خرید بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی صنعتی

برای خرید سیستم گرمایشی و سرمایشی برای کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، لازم است اطلاعاتی در مورد انواع سیستم‌ها داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. جهت خرید این نوع سیستم برای سالن‌ها و سوله‌ها، نیاز است ابتدا مشخص کنید که به صورت جداگانه در یک مکان مخصوصی نصب شود یا اینکه به صورت مرکزی نصب گردد. سپس، با توجه به این نیازها، مناسب‌ترین سیستم را خریداری کنید.

لازم به ذکر است که امروزه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی صنعتی با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود هستند و عواملی مانند نوسانات ارزی، نوع فیلترها در هواساز، نوع سیستم، مدل اگزاست فن، جنس مواد به کار رفته و برنده سازنده، تعیین کننده قیمت نهایی آن‌ها خواهد بود.


به این نکته دقت کنید که بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی دارای تجهیزاتی همچون رطوبت ساز، رطوبت گیر وکنترل دما است تا بتواند انتقال حرارت را به درستی و با راندمان بالا انجام دهد. به طور کلی، متناسب‌ترین سیستم برای واحدهای صنعتی باید از لحاظ قیمت، برآوردهای نیازهای اساسی دمایی، رطوبتی و مصرف انرژی گزینش شود. در آخر باید بگوییم از آنجایی که واحدهای صنعتی همیشه در معرض آلودگی هوا هستند، تامین تهویه هوا برای محیط کار امری بسیار ضروری است.

[/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”چگونه دستگاه های هواساز برای محیط صنعتی عمل می‌کنند؟” _builder_version=”4.17.3″ _module_preset=”default” open=”off” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

دستگاه‌های هواساز، به عنوان یک سیستم تهویه هوا (HVAC)، هوا را از طریق فیلتراسیون و تصفیه می‌کنند و سپس با استفاده از لوله‌های گرمایشی یا سرمایشی، دمای هوا را تنظیم می‌کنند. هوا به فضای مورد نظر منتقل شده و برای گرمایش یا سرمایش فراهم می‌کند.

[/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”هواسازهای صنعتی باعث بهبود کیفیت هوا در محیط‌های صنعتی می‌شوند. این دستگاه‌ها چگونه آلودگی‌ها را حذف می‌کنند؟” _builder_version=”4.17.3″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

هواسازهای صنعتی با استفاده از فیلتراسیون هوا و سیستم‌های تصفیه، ذرات معلق و آلاینده‌های گازی را از هوا حذف کرده و کیفیت هوا در محیط‌های صنعتی را بهبود می‌بخشند. این ابزارها به عنوان راهکارهای موثر برای حفظ سلامتی و بهبود شرایط کار در محیط‌های صنعتی شناخته می‌شوند.

[/et_pb_accordion_item][/et_pb_accordion][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دستگاه‌های هواساز، به عنوان یک سیستم تهویه هوا (HVAC)، هوا را از طریق فیلتراسیون و تصفیه می‌کنند و سپس با استفاده از لوله‌های گرمایشی یا سرمایشی، دمای هوا را تنظیم می‌کنند. هوا به فضای مورد نظر منتقل شده و برای گرمایش یا سرمایش فراهم می‌کند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
محتوای آکارئون
امتیاز به post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات

ارتباط با ما

مشاوره رایگان