چیلر برای منزل مسکونی و راهنمای انتخاب آن

چیلر برای منزل مسکونی

افزایش فروش چیلر برای منزل مسکونی در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد که این سیستم‌های تهویه تا چه اندازه پرکاربرد و پرطرفدار هستند. چیلر مانند دستگاه هواساز در تهویه، سرمایش و تنظیم دمای ساختمان تأثیر بسزایی دارد. اگر قصد خرید چیلر دارید، احتمالاً با انواع مدل‌ها و برندهای مختلف که ظرفیت‌های متفاوتی دارند روبرو شده‌اید و برای انتخاب یک سیستم تهویه مناسب برای منازل مسکونی نیاز به راهنمایی و کمک دارید. در این محتوا، درباره نکات مهمی که هنگام خرید چیلر باید به آن‌ها توجه کنید، صحبت می‌کنیم تا با ویژگی‌ها، مزایا و معایب انواع چیلر آشنا شوید و راحت‌تر بتوانید یک چیلر یا مینی مناسب انتخاب کنید.

انواع چیلر برای منزل مسکونی کدم‌اند؟

سرمایش واحدهای مسکونی امروزه با استفاده از تجهیزات مدرنی انجام می‌شود که یکی از گزینه‌های بسیار محبوب و پرطرفدار، سیستم‌های چیلر هستند؛ این دستگاه‌ها نیز مانند انواع دستگاه هواساز صنعتی کاربردهای گسترده‌ای دارند. چیلرها که دارای یک سیکل تبرید تراکمی هستند از بخش‌های مختلفی مانند فن کویل، هواساز، پمپ و لوله‌های آب تشکیل می‌شوند. آب سردی که از داخل چیلر خارج می‌شود، وارد فن کویل یا هواساز می‌شود و پس از جذب دمای هوای ساختمان مجدداً وارد چیلر شده و دمای خود را از دست می‌دهد. درواقع وظیفه این سیستم سرمایشی، تولید آب سرد است. فن دستگاه نیز این هوای خنک را به داخل اتاق‌های ساختمان عبور می‌دهد و به این صورت دمای محیط داخل را کاهش می‌دهد.

در میان محصولات متنوعی که برای تهویه مطبوع ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری ساخته شده‌اند، مینی چیلرها جزو بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند.

البته بر اساس نیاز کارفرما، می‌توان از مینی چیلرها در کارخانه‌های صنعتی هم استفاده نمود. اما به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کنند، بیشتر به چیلر مسکونی معروف هستند.

چیلر هوا خنک

Air Cooled Chiller یا همان چیلر هوا خنک، یکی از انواع چیلرهای تراکمی است که برای تهویه مطبوع تابستانی و تولید سرما، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم بر اساس سیکل تراکمی تبخیری، تولید سرما می‌کند. این چیلرها 2-15 تن، ظرفیت تبرید دارند و برای ساختمان‌های کوچک مناسب هستند. در واقع مینی چیلر، نوعی چیلر هوا خنک است که به خاطر ابعاد کوچکی که دارد، در محیط‌های کوچک نیز قابل استفاده است.

چیلر آب خنک

Water Cooled Chiller یا چیلر آب خنک یکی دیگر از انواع چیلر برای منزل مسکونی است که درواقع یک چیلر تراکمی محسوب می‌شود. از این سیستم هم برای تولید سرما و تهویه مطبوع در فصل تابستان استفاده می‌شود. در این سیستم تولید سرمایش بر اساس سیکل تراکمی تبخیری است. از دستگاه‌هایی با ظرفیت‌های متوسط بین ۲۰ الی ۸۰ تن تبرید، برای منازل مسکونی استفاده می‌شود.

نکته: از چیلرهای آب خنک نمی‌توان در شهرها و مناطقی که رطوبت بالایی دارند، استفاده نمود.

چیلر برای منزل مسکونی

نکات مهم برای خرید چیلر مسکونی

حالا که به انواع چیلر برای منزل مسکونی آشنا شدید، اگر قصد خرید این دستگاه‌های پرکاربرد و محبوب را دارید، بهتر است قبل از خرید به موارد زیر توجه داشته باشید.

شرایط اقلیمی

برای خرید چیلر باید به شرایط اقلیمی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، توجه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال اگر در شهرهای شمالی و جنوبی ساکن هستید، بهتر است از چیلرهای آب خنک استفاده نکنید. زیرا این چیلرها در محیط‌هایی که دارای رطوبت بالا هستند به‌خوبی عمل نمی‌کنند.

مساحت ساختمان مورد نظر

شما برای انتخاب و خرید چیلر باید به مساحت مکانی که نیاز به تهویه دارد هم توجه داشته باشید. اگر برای یک منزل تک واحدی قصد خرید چیلر را دارید، مینی چیلر انتخاب هوشمندانه و مناسبی است؛ اگر برای آپارتمان‌های مسکونی چند واحدی یا ساختمان‌های تجاری چیلر بالای ده تن، ازنظر اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود. زیرا برای یک منزل مسکونی تک واحدی، خرید مینی چیلر هم می‌تواند جوابگو باشد.

نوع چیلر

هر یک از انواع چیلر دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و برای یک محیط خاص، قابل استفاده می‌باشند. بنابراین هنگام خرید باید به نوع چیلر و محلی که قرار است از آن استفاده کنید، توجه نمایید.

قیمت چیلر

انواع چیلر هوا خنک و آب خنک با ظرفیت‌های گوناگون برای استفاده در منازل مسکونی وجود دارند. اما قیمت این دستگاه‌ها با توجه به برند تولیدکننده، ظرفیت دستگاه، نوسانات ارزی، نوع کندانسور و کیفیت قطعات به کار رفته برای تولید آن‌ها، متفاوت است. بنابراین شما باید ببینید میزان بودجه خودتان چقدر است و متناسب با بودجه‌ای که برای خرید چیلر کنار گذاشته‌اید، انتخاب درستی انجام دهید.

مزایای خرید چیلر برای منزل مسکونی

چیلرهای مسکونی دستگاه‌هایی هستند که سال‌های سال به‌خوبی کار می‌کنند و نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا نمی‌کنند. شرایط آب و هوایی مختلف مانند سرما، گرما و … روی عملکرد آن‌ها تأثیری ندارد. این دستگاه‌ها آلودگی صوتی ندارند و دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی نمی‌شوند. بعضی از افراد نگران هزینه و قیمت چیلرهای خانگی هستند و تصور می‌کنند که خرید این چیلرها می‌تواند هزینه سنگینی به آن‌ها تحمیل کند.

چیلر برای منزل مسکونی

هنگام خرید چیلر برای ساختمان‌های مسکونی باید به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها طبق استانداردهای صنعتی تولید می‌شوند. بنابراین با خیال آسوده می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حتی اگر هزینه‌های بالایی برای خرید آن‌ها بپردازید، مطمئن هستید که ارزش این هزینه را دارند و تا سال‌های سال می‌توانند بدون مشکل برای شما کار کنند و شرایط زندگی را در ساختمان‌های مسکونی بهبود ببخشند.

مینی چیلرها که یکی از بهترین و مناسب‌ترین چیلرهای ساختمانی هستند به علت اشغال فضای کم و بهره‌وری انرژی بالا، بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. این دستگاه‌ها که با حداقل نیروی برق کار می‌کنند، به میزان زیادی می‌توانند در هزینه‌های آپارتمان مسکونی صرفه‌جویی کنند. مزایای این نوع از چیلرها عبارت‌اند از:

  • طول عمر بالا
  • راندمان بالا
  • انعطاف‌پذیری و بهره‌وری انرژی
  •  بدون سروصدا

جمع بندی

اگر به فکر خرید یک سیستم تهویه مطبوع برای ساختمان‌های مسکونی خود هستید که در طولانی‌مدت، بدون ایجاد سروصدای مزاحم کار کنند و بالاترین بازدهی را داشته باشند، چیلر یکی از بهترین گزینه‌ها است که می‌توانید انتخاب کنید. درصورتی‌که برای خرید چیلر برای منزل مسکونی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان بخش فروش کارن تهویه زاگرس تماس حاصل فرمایید.

امتیاز به post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات

ارتباط با ما

مشاوره رایگان