هواساز هیت ریکاوری استخر

هواساز استخر، یکی از انواع دستگاه‌های تهویه هواست که با استفاده از روشی مشابه با کولرگازی، گرمای هدررفته را برای تهویه و تصفیه هوای استخر بازیابی می‌کند. عملکرد این هواساز به‌گونه‌ای طراحی شده است که منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف برق می‌شود. برای گرم‌کردن محیط استخر در فصل زمستان، از یک کویل گرمایشی استفاده می‌شود. همچنین در صورت لزوم این دستگاه از کویل DX به همراه واحد کندانسینگ برای جذب رطوبت استفاده می‌کند.

توضیحات محصول:

برای تأمین هوای تازه و اکسیژن و همچنین جلوگیری از حضور عوامل مضر مانند رطوبت یا کلر در استخر، از دستگاه هواساز استخر استفاده می‌شود. مبدل حرارتی از نوع کراس فلو مانع از هدررفت انرژی ناشی از خروج هوا می‌شود. برای گرم‌کردن محیط استخر در فصل زمستان، از یک کویل گرمایشی استفاده می‌شود. در صورت نیاز به رطوبت‌گیری، از کویل نوع DX به همراه یک واحد کندانسینگ استفاده می‌شود.

میزان هوادهی

محدوده هوادهی این هواساز استخر از ۱۰۰۰ CFM تا ۳۰۰۰۰ CFM متغیر است. برای رفع نیازهای ویژه‌تر، ما آماده‌ایم تا رنج‌های بالاتر را به‌صورت سفارشی و با انعطاف بیشتری فراهم کنیم.

بدنه هواساز هیت ریکاوری استخر

بدنه دستگاه از جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت هواساز در دنیا و با استفاده از جنس ساندویچ پانل یا ورق، دارای دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر مترمکعب و ضخامت ۵۰ میلیمتر ساخته می‌شود. درون دوجداره دارای عایق پلی‌اورتان سریع سوز نوع B2 است و در بدنه از نوع پودری رنگ الکترواستاتیک استفاده می‌شود.

چهارچوب

فریم‌های این دستگاه از طرح‌های برجسته و منحصربه‌فرد پرولم یا آرسیو ایتالیا ساخته شده‌اند که به‌عنوان نمادی از کیفیت و دقت در تولید شناخته می‌شوند. این فریم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ارتباط بسیار دقیقی بین کرنر و پروفیل داشته باشند و باعث برقراری یک اتصال پایدار و مطمئن میان اجزای دستگاه می‌شوند. نوع هوابند مخصوص پروفیل پرولم و باخاصیت الاستیک بالا، هوابندی را انجام می‌دهد.

در حالت استفاده از پروفیل ترمال‌بریک از پلی‌آمید 20 mm جهت ایجاد پل حرارتی استفاده می‌گردد. این نوع پروفیل، با رعایت استانداردهای جهانی، کلاس حرارتی T1 و TB1 برای پل حرارتی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، استاندارد و کلاس نشتی آن در رده L1 قرار دارد که مقاومت و انحراف تحت‌فشار آن را در رده D1 تعیین می‌کند. این ویژگی‌ها نشان از کیفیت و عملکرد بالای این پروفیل در شرایط مختلف را نشان می‌دهد.

درب

درهای دستگاه به‌صورت دوجداره همراه با دستگیره جهت بیرون‌کشیدن آن هست و اتصال درب با پروفیل جهت باز و بست از نوع قفل، قفل لولا، قفل دستگیره و یا بادامکی است.

فن رفت‌وبرگشت و موتور

در بخش فن دستگاه، از دو نوع فن استفاده می‌شود: پلاگ فن و یا سانترفیوژ فوروارد. فن‌های استفاده شده دارای آزمون‌های هوادهی، افت فشار و تست صدا به طور استاندارد AMCA هستند. موتورهای استفاده شده از کلاس حفاظتی F و با درجه محافظت IP55 یا IP56 مجهز هستند.

فیلتر

فیلترهای استفاده شده در دستگاه، شامل فیلترهای اولیه با رتبه‌های MERV2 تا MERV4 هستند.

کویل

کویل‌های این دستگاه شامل کویل آب گرم هستند و در صورت رطوبت‌گیری، از کویل نوع DX استفاده می‌شود. همچنین، فین‌های کویل بر اساس سفارش، به‌صورت گلد فین یا بلوفین نیز تولید می‌شوند که این ویژگی‌ها به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه کمک می‌کنند.

مبدل حرارتی

مبدل‌های ساخته شده از نوع کراس فلو هوا به هوا و از جنس ورق گالوانیزه یا استیل ساخته خواهد شد.

صفحه جمع‌کننده

از ورق استیل یا گالوانیزه به همراه خروجی آب استفاده می‌گردد.

سیستم کنترل هواساز استخر

این سیستم کنترل امکان ایجاد یک تابلو کنترل مجهز به PLC را برای کنترل عناصری از جمله پمپ، شیر تدریجی کویل، دور فن و سایر اجزا فراهم می‌کند.

4.4/5 - (7 امتیاز)

هواساز هیت ریکاوری استخر چیست؟

هواساز استخر که به‌منظور تهویه هوا استفاده می‌شود، یک دستگاه بازیابی حرارت است که بین دو جریان هوا قرار می‌گیرد. این دستگاه با استفاده از یک مبدل حرارتی، توانایی انتقال انرژی گرمایی را از یک جریان به جریان دیگر دارد. نصب این دستگاه بر روی یک هواساز انجام می‌شود و بازیابی حرارت بین جریان هوای ورودی و خروجی انجام می‌پذیرد.

سیستم هیت ریکاوری یکی از روش‌های کاهش مصرف انرژی در سیستم‌های تهویه‌مطبوع است و به کاهش میزان گرمای وارد شده به اتمسفر زمین نیز کمک می‌کند. هواساز هیت ریکاوری استخر به طور خاص برای پاک‌سازی و بهبود کیفیت هوای استخرها به کار  می‌رود.

هوای خروجی از استخر که دارای رطوبت فراوان است، مجدداً برای گرم‌کردن هوای تازه‌ای که وارد محیط می‌شود و مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این، با کنترل رطوبت، به پاک‌سازی هوای استخر نیز کمک می‌کند. این روش بازیابی حرارت برای تهویه و تصفیه هوا به کار می‌رود و تأثیر قابل‌توجهی در بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف برق دارد.

معرفی اجزای تشکیل‌دهنده هواساز استخر

بازیابی گرمای استخر از طریق هواکش با بهره‌گیری از چندین عامل اصلی، عملیات تهویه و تصفیه هوا را انجام می‌دهد. این فرایند پیچیده، ترکیبی از مجموعه‌ای از اجزا و سیستم‌ها تشکیل شده است که هرکدام وظایف خاصی را بر عهده دارند. در ادامه به طور مفصل به معرفی و نحوه کارکرد هر یک از این اجزا خواهیم پرداخت.

مبدل حرارتی

مبدل حرارتی، به‌عنوان یک ابزار قابلیت انتقال حرارت بین دو سیال را فراهم می‌کند به‌نحوی‌که این دو سیال با یکدیگر مخلوط نشوند. در اینجا دو سیال موردنظر، مایعات مبرد کولر و آب استخر هستند. معمولاً مبدل حرارتی از جنس تیتانیوم ساخته می‌شود تا در برابر خوردگی و مواد شیمیایی استخر مقاومت لازم را داشته باشد. مبدل‌های ساخته شده از نوع کراس فلو هوا به هوا و از جنس ورق گالوانیزه یا استیل تولید می‌شوند.

شیر بازیابی حرارت

شیر بازیابی حرارت، در نقش وسیله‌ای فعالیت می‌کند که کنترل جریان مبرد بین هواساز و مبدل حرارتی را بر عهده دارد. زمانی که استخر به گرما نیاز دارد، این شیر، مایع مبرد را از کولر به مبدل حرارتی هدایت می‌کند تا گرمای خود را به آب استخر منتقل کند. همچنین زمانی که استخر به گرما نیاز ندارد، شیر مبرد را به سیستم تهویه‌مطبوع هدایت می‌کند تا در آنجا خنک شود. این چرخه مداوم باعث تصفیه و پاک‌سازی هوای استخر در هواساز هیت ریکاوری می‌شود که این فرایند به‌صورت مداوم ادامه خواهد یافت.

کنترل‌کننده هواساز استخر

کنترل‌کننده، دستگاهی است که مسئول تنظیم دمای استخر و وضعیت کلی دستگاه است. در صورت نیاز به دمای بیشتر، پمپ استخر را فعال می‌کند و مایع خنک‌کننده را به حرکت درمی‌آورد. این کنترلر از پمپ‌های استخر با سرعت متغیر و استاندارد پشتیبانی می‌کند و قابلیت کار با چندین سیستم تهویه‌مطبوع را دارا هست.

سنسور دستگاه

سنسورها با اندازه‌گیری دمای آب استخر، سیگنالی را به کنترل‌کننده ارسال می‌کنند تا در صورت نیاز گرما را بازیابی کند. جنس اغلب این سنسورها از پلاتین یا تیتانیوم است که در برابر خوردگی مقاومت دارند. آن‌ها به دیوار یا کف استخر متصل می‌شوند و با یک سیم به کنترل‌کننده ارتباط برقرار می‌کنند. وظیفهٔ اصلی این سنسورها، حفظ دمای تنظیم‌شده استخر است.

بررسی مزایا و امتیازات هواساز استخر:

  • بهینه‌سازی در مصرف انرژی
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای
  • کنترل دقیق دما و رطوبت هوای استخر
  • پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلر زیاد آب
  • جلوگیری از تراکم، مه، رشد قالب و خوردگی بدنه استخر
  • بهبود ایمنی و بهداشت محوطه استخر
  • افزایش طول عمر تجهیزات استخر
  • بازیابی مؤثر انرژی
  • کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های متغیر
  • کاستن از اثرات کربن و عوارض زیست‌محیطی
  • فیلتر هوا و زدودن آلاینده‌هایی مانند کلر، گردوغبار، باکتری‌ها و…

هنگام خرید هواساز استخر به نکات زیر توجه کنید:

  • عایق‌بندی بدنه دستگاه
  • بررسی محفظه نگهدارنده
  • اطلاع از ظرفیت موردنیاز استخر خود
  • سنجش میزان قدرت دستگاه
  • ارزیابی کیفیت قطعات و تجهیزات
  • نوع فیلتر و سیستم رطوبت‌زدایی را بسنجید
  • مبدل حرارتی هوا به هوا را بررسی کنید
  • سنجش ضریب عملکرد و راندمان بازیابی حرارت

از کجا هواساز استخر (هیت ریکاوری) خریداری کنیم؟

برای به دست‌یافتن بهترین عملکرد، به‌دقت ویژه‌ای در انتخاب و خرید دستگاه هواساز صنعتی نیاز است. از روفتاپ پکیج گرفته تا دستگاه زنت، برای تهیه هر نوع دستگاه تهویه‌مطبوع، بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه خدمات نصب، راه‌اندازی و مشاوره باشند. با مراجعه به شرکت کارن تهویه زاگرس، می‌توانید با آرامش و اطمینان به دانش کارشناسان این مجموعه، از تمامی این خدمات در زمان خرید دستگاه هواساز استخر بهره‌مند شوید.

توضیحات تکمیلی بستن
محصولات دیگر
مقالات مرتبط

ارتباط با ما

مشاوره رایگان